Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Objectives of teaching --- didactiek --- leerdoelstellingen --- #gsdbP --- Academic collection --- doelstellingen --- leerdoelen --- basisonderwijs --- 37.013.2 --- 37.013.2 Pedagogiek: doelstellingen --- Pedagogiek: doelstellingen --- Didactic strategies --- onderwijs --- 37.012
Choose an application
Gedurende meer dan twintig jaar onderzoek heeft Shirley Clarke ontdekt dat de sleutel tot doelgericht lesgeven en leren, ligt in het focussen op het leerproces in plaats van op het product of het eindresultaat. Leerdoelen en succescriteria nemen hierbij een essentiële plaats in. In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien. Je leert: - hoe je leerdoelen kunt formuleren, organiseren en plannen, en delen met leerlingen; - hoe je succescriteria kunt opstellen die passen bij het betreffende leerdoel; - hoe je deze doelen en succescriteria kunt aanpassen voor verschillende vakken. https://shop.bazalt.nl/leerdoelen-succescriteria
Didactiek --- Onderwijs --- Leerdoel --- Leerproces --- Doelstellingen --- Leerdoelen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- basisonderwijs --- leerdoelstellingen --- leren leren --- leren --- lesgeven
Choose an application
Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren
Formatieve evaluatie --- Evalueren --- Zelfregulatie --- Doelstellingen --- Onderwijs --- Evaluatie --- Feedback --- Zelfevaluatie --- Peer assessment --- Schoolontwikkeling --- Didactic evaluation --- zelfevaluatie --- leerdoelen --- evaluatie (onderwijs)
Choose an application
-02-12976-9
Curriculum planning. --- leerdoelen --- Didactics --- didactiek --- leerdoelstellingen --- Curriculum planning --- 450.4 --- 454.1 --- Didactiek --- Doelen --- Onderwijskunde --- classificatie --- taxonomie --- doelstellingen --- 450.45 --- didactisch proces --- leerprocessen --- leerresultaten* --- onderwijs --- #gsdbP --- 37.03 --- Curriculum development --- Education --- Instructional systems --- Planning --- 37.03 Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Talentontwikkeling. Algemene ontwikkeling --(algemeen) --- Doelstellingen --- (zie ook: Pedagogiek) --- Leerplanontwikkeling --- Curricula --- Design --- 454.1 ) Doelstellingen van didactiek --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap
Choose an application
Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactiek. --- Algemeen. --- Audiovisuele media --- Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- Teaching --- didactiek --- leren --- leerplannen --- Objectives of teaching --- Didactics --- leerdoelen --- 371 --- #gsdbP --- Didactique Didactiek --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Matériel didactique Leermiddelen --- Multimédia Multimedia --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- #KVHB:Didactiek --- 454 --- onderwijskunde --- didactiek : algemeen (ler) --- 371 Onderwijs. Schoolwezen --- Onderwijs. Schoolwezen --- #SBIB:37H0 --- 454 ) Didactiek - algemeen --- procesgericht onderwijs --- productgericht onderwijs --- Pedagogie --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Media --- beheersingsleren --- didactische werkvormen --- doelstellingen --- evaluatie --- excursies --- gespreksvormen --- groepsdynamica --- huistaken --- individualiserende werkvormen --- leerinhouden --- lesvoorbereidingen --- onderwijsmedia --- praktijkleren --- projectmethode --- Didactiek; algemeen --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O440 --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijsgedrag: algemeen --- 37.02 --- 371.3 --- Didactische beginsituatie --- Leerdoelen --- Leerinhouden --- Leren --- Onderwijs --- Inleidingen --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
53
Lerarenopleiding --- algemeen. --- leerdoelen --- School management --- Objectives of teaching --- eindtermen --- 371.214 --- #gsdbP --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.214 --- #PEDA *3.3 --- #KVHB:Eindtermen --- #KVHB:Vaardigheden --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Attitudes --- attitudes --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- didactiek --- 371.2 --- 371.011 --- attituden --- 454.1 --- attitude (ler) --- eindtermen (ler) --- Attitudes --- Eindtermen --- Secundair onderwijs --- 371.214 Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Curriculum opbouw. Leerprogrammas. Schoolprogrammas. Leerplannen. Studiegidsen. Schooltijden. Lesroosters --- Onderwijsorganisatie --- Onderwijsdoelstellingen --- didactiek - doelstellingen --- Doelstellingen --- Algemeen.
Choose an application
Universiteiten en hogescholen kiezen steeds vaker de ontwikkeling van beroepscompetenties en academische vorming als uitgangspunt bij de vernieuwing van studieprogramma's. De samenhang in een curriculum, de integratie van kennis uit diverse vakgebieden en doorlopende leerlijnen zijn voor studenten van groot belang. Ook visitatiecommissies, vertegenwoordigers van werkgevers en afgestudeerden vragen om meer aandacht voor (beroeps)competenties en academische vaardigheden. In dit boek is veel kennis en ervaring bijeengebracht uit onderwijsinnovaties waarin het gehele curriculum van opleidingen opnieuw werd doordacht vanuit deze gezichtspunten. De voorbeelden komen uit diverse studierichtingen in het wetenschappelijk en hoger beroepsonderwijs.
onderwijsbeleid --- competentiemanagement --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; hoger onderwijs --- #KVHB:Hoger onderwijs --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- academische vorming --- beroepscompetenties --- hoger onderwijs --- 489.4 --- competentieleren --- didactiek --- 37.08 --- 378 --- competenties --- curricula --- docenten --- leren --- onderwijsonderzoek --- onderwijsorganisatie --- onderwijsvernieuwing --- toetsen --- vaardigheidstraining --- vorming --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- 378.1 --- Competenties --- Didactische doelstellingen --- Doelstellingen --- Leren --- Onderwijs, evaluatie --- Onderwijs, holt --- Onderwijs, sociale vaardigheden --- Onderwijs, universitair en voortgezet --- Opleidingen --- Praktijkonderwijs --- Vaardigheden --- Zelfstudie --- 371.3 --- Academische vaardigheden --- leerplannen --- onderwijshervormingen --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- personeelsaangelegenheden. Personeel --- Hoger onderwijs. Academische studies. Universiteiten --- 371.1 --- Bijscholing --- Opleiding --- Professionalisering --- Competentie --- Arbeidsmarkt
Choose an application
Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.
Didactiek. --- didactische processen --- Didactics --- didactiek --- basisonderwijs --- didactisch proces --- kleuteronderwijs --- secundair onderwijs --- 37.02 --- auteurs Rudy Boelen, Chris Hertweg, Luc Vandeput, Christine Wiemiens ; projectleider Roger Boonen --- beginsituatie --- didactische principes --- evaluatie --- groeperingswijze --- leeractiviteiten --- leerdoelen --- leerfasen --- leerinhouden --- leermiddelen --- leerprocessen --- onderwijs --- onderwijs-leeractiviteiten --- pedagogie --- 474 --- Didactische werkvormen --- Doceren --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Groepering --- Leerinhoud --- Leerprocessen --- Onderwijsleermiddelen (Leermiddelen) --- 454 ) Didactiek - algemeen --- Documentatiemap --- didactiek : basisonderwijs (ler) --- doelen --- onderwijsleeractiviteiten --- onderwijsleermiddelen --- 454 --- didactiek basisonderwijs
Choose an application
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Didactics of the arts --- Poetry --- poppenspel --- Didactics of Kindergarten --- Theatrical science --- poppenspellen --- kleuteronderwijs --- basisonderwijs --- taalopvoeding --- lager onderwijs --- verbale expressie --- 454.1 --- doelstellingen (ler) --- Leerdoelen --- dramatische expressie --- Poppenspelen --- Scenario's --- Jeugdpoëzie --- Kleuteronderwijs --- Poppenkastspel --- Algemeen. --- mondelinge expressie --- versjes (genre) --- Poppenspel --- Scenario ((film)) --- Poppenkast --- Scenario (film)
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|