Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by

Periodical
Credere oggi : rivista bimestrale di divulgazione teologica
ISSN: 11233281 Year: 1981 Publisher: Padova Messaggero di S. Antonio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Praktische leidraad voor het formuleren van leerdoelen
Authors: ---
ISBN: 9030946504 9789030946502 Year: 1975 Publisher: Leuven Wolters

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leerdoelen & succescriteria : de sleutel voor doelgericht lesgeven
Author:
ISBN: 9789461183101 Year: 2022 Publisher: Goes Bazalt Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gedurende meer dan twintig jaar onderzoek heeft Shirley Clarke ontdekt dat de sleutel tot doelgericht lesgeven en leren, ligt in het focussen op het leerproces in plaats van op het product of het eindresultaat. Leerdoelen en succescriteria nemen hierbij een essentiële plaats in. In dit boek neemt Clarke je mee in de theorie, om van daaruit de praktische uitwerkingen te laten zien. Je leert: - hoe je leerdoelen kunt formuleren, organiseren en plannen, en delen met leerlingen; - hoe je succescriteria kunt opstellen die passen bij het betreffende leerdoel; - hoe je deze doelen en succescriteria kunt aanpassen voor verschillende vakken. https://shop.bazalt.nl/leerdoelen-succescriteria


Book
Formatief evalueren schoolbreed implementeren
Authors: ---
ISBN: 9789461183118 Year: 2022 Publisher: Goes Bazalt

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wanneer formatief evalueren effectief wordt toegepast, kan dit de prestaties van leerlingen en de effectiviteit van leraren sterk verbeteren. Kwalitatieve formatieve evaluatie is echter nog maar zelden verankerd in de cultuur in de klas. Dit boek is bedoeld als hulpmiddel voor schoolleiders, zodat zij er samen met hun leraren aan kunnen werken om het formatieve-evaluatieproces een integraal deel van hun lespraktijk te maken. Hiermee zullen zij het onderwijs en het leren op hun school een flinke boost geven en de impact van hun eigen onderwijskundig leiderschap vergroten.De auteurs lichten aan de hand van specifieke voorbeelden toe hoe je een schoolbreed leerklimaat creëert waarin formatief evalueren en zelfregulerend leren een belangrijke rol spelen. Hierbij is het van essentieel belang om het totale proces van formatief evalueren te implementeren. Het zal minder vruchten afwerpen als je je beperkt tot geïsoleerde elementen, uitgevoerd door individuele leraren of slechts in bepaalde klassen. De strategieën die de auteurs aanraden, kunnen door alle leraren op alle niveaus en voor alle vakken worden gebruikt.https://shop.bazalt.nl/formatief-evalueren-schoolbreed-implementeren


Book
Leren en onderwijzen. Inleiding tot de algemene didactiek
Authors: ---
ISBN: 9033441225 9033441217 Year: 1998 Publisher: Leuven : Acco,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Samenvatting: In dit boek worden de doelstellingen van Leren en Onderwijzen duidelijk geformuleerd en worden telkens beheersingstaken aangeboden om die doelstellingen in te oefenen.


Book
Beroepscompetenties en academische vorming in het hoger onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9001626009 Year: 2000 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Universiteiten en hogescholen kiezen steeds vaker de ontwikkeling van beroepscompetenties en academische vorming als uitgangspunt bij de vernieuwing van studieprogramma's. De samenhang in een curriculum, de integratie van kennis uit diverse vakgebieden en doorlopende leerlijnen zijn voor studenten van groot belang. Ook visitatiecommissies, vertegenwoordigers van werkgevers en afgestudeerden vragen om meer aandacht voor (beroeps)competenties en academische vaardigheden. In dit boek is veel kennis en ervaring bijeengebracht uit onderwijsinnovaties waarin het gehele curriculum van opleidingen opnieuw werd doordacht vanuit deze gezichtspunten. De voorbeelden komen uit diverse studierichtingen in het wetenschappelijk en hoger beroepsonderwijs.


Book
Carpe didactica
Authors: --- --- ---
ISBN: 9030105453 Year: 1994 Publisher: Deurne Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is een leerboek didactiek voor studenten van de pedagogische hogescholen. Het inleidend hoofdstuk behandelt het modelgebruik in de didactiek. De volgende hoofdstukken zijn opgebouwd rond de verschillende componenten van het didactisch proces. Het laatste hoofdstuk is gewijd aan de didactische beginselen. Elk hoofdstuk bevat een reeks opdrachten, een aantal leerdoelen, een kerninhoud, een samenvatting, toetsvragen en differentiële inhouden.


Book
Eigentijdse poppenspelen en versjes
Author:
ISBN: 9002169655 Year: 1992 Publisher: Antwerpen Standaard Educatieve Uitgeverij

Listing 1 - 10 of 30 << page
of 3
>>
Sort by